Corona helpt juist bij koude acquisitie; de feiten en tips op een rij.

Bedrijven worstelen hoe ze verder moeten gaan met telefonische acquisitie, koude acquisitie en het bezoeken van nieuwe potentiële klanten. Dit jaar hebben we vanuit 123commercie nog nooit zoveel ad-hoc adviesopdrachten voor commercie gedaan als in ons gehele 12 jarige bestaan.

Corona heeft er voor gezorgd, dat de automatische piloot bij bedrijven er af is gegaan. Bedrijven zijn op zoek naar nieuwe mogelijkheden. Bedrijven willen het verlies van de eerste maanden goed gaan maken in de laatste maanden van het jaar en volgende jaar. Mensen worden uitgedaagd op het gebied van (commerciële) creativiteit. Heilige huisjes worden omver getrapt. Wat nooit kon gaat nu nog niet ver genoeg. De markt verandert en dit biedt enorme kansen.

Het (her)schrijven van goed verkoopplan is belangrijker dan ooit. Telefonische acquisitie en koude acquisitie ook wel “cold calling” genoemd zullen hierin een nog prominentere rol gaan spelen. Onderzoek wijst namelijk uit, dat:
1. Verkopend Nederland meer telefoontjes moet plegen voor een afspraak.
2. De koude acquisitie meer energie en dus meer tijd kost dan voor Corona.

Aan de andere kant is onze ervaring, dat:
3. Telefonistes zijn hulpvaardiger dan ooit. Ze zijn blij, dat er gebeld wordt. Ze zijn weer belangrijk.
4. Veel telefoontjes worden door andere collega’s intern opgepakt zonder tussenkomst van een receptioniste en helpen je tijdens de koude acquisitie graag verder naar je contactpersoon.
5. Contactgegevens zoals directe en mobiele telefoonnummers, die wij verzamelen voor onze klanten en verwerken in ons eigen crm pakket, worden eerder gedeeld omdat veel mensen (gedeeltelijk) thuiswerken.
6. De drempel voor een eerste gesprek vanwege Corona of het gebruiken van Corona als excuus voor het niet aangaan van een gesprek wordt volledige weggenomen door het bieden van alternatieven voor een eerste gesprek via videobellen of een telefonische afspraak. Wij voorzien, dat dit de nieuwe werkelijkheid gaat worden voor een eerste gesprek of een commerciële teaser.

Zorg er bij het bellen voor, dat:
1. De gelegenheidscheck wordt gedaan. Hoe vaak onze mensen bellen, er wordt opgenomen en dat onze contactpersoon nog bezig is met privé zaken. Helemaal in deze nieuwe werkelijkheid. Stem vervolgens een belafspraak af waarin je gaat sturen op de afspraak.
2. Je niet direct de voicemail in spreekt. Je wilt immers niet, dat jouw contactpersoon op basis van aannames gaat bepalen of je iets interessants te melden hebt. Wij worden overigens ook veel terug gebeld door potentiële klanten, die wij voor onze klanten benaderen en niet direct kunnen bereiken. Ze bellen dan terug omdat men toch even wil weten wie er gebeld heeft. Bevredig de klant pas bij goed contact.

Blijft het toch lastig voor jou en je mensen om koud te bellen? Of heb je er geen tijd voor? Informeer dan eens naar de mogelijkheden voor het uitbesteden van de telefonische of het uitbesteden van koude acquisitie via 123commercie. Veel bedrijven zijn je voor gegaan.

123commercie – Wij lopen warm voor jouw koude acquisitie.

 

Gratis tips voor betere acquisitie

vul jouw e-mailadres in, ontvang gratis tips en verbeter jezelf ook op het gebied van acquisitie.

Kopieer rZXmOQnY in het onderstaande veld

123commercie

Eikenlaan 42
1231 BH Loosdrecht

KVK: 51943581
IBAN: NL90 RABO 01606 80 875
BTW ID: NL001577870B43





Contact opnemen

Heb je vragen over acquisitie uitbesteden of training neem dan contact met ons op.



© 2024 - 123commercie heeft zijn website laten maken met liefde door Fervent Digital.